miriammarskog.blogg.se

HEJ! mitt namn är miriam, välkommen till min blogg, här kommer jag att lägga upp foton och skriva om mina åsikter och vardag. puss&kram mvh miriam

Detta stör jag mig på som fan

Publicerad 2015-07-12 22:33:59 i Allmänt,

Jag kan inte låta bli att störa mig på föräldrar som gnäller om hur jobbiga och högljudda sina barn är, du har valt mamma/pappa livet och har vackra,lyckliga,friska barn och ändå gnäller du på hur högljudda dom är. Jag kan inte ouppmarsamma de faktum att vuxna pratar om barn som om dom vore en annan art, alltså inte människor utan några slags utomjordingar....barn är individer och ska också behandlas som individer inte bara "barn" klart att man inte ska behandla barn som vuxna de är inte de jag säger de jag menar är att barn är inte bara jobbiga högljudda barn . Barn är så underbara och oförstörda! Dom startar inte krig dom mördar inte och dom våldtar inte, barn är på så många sätt vackrare en vuxna. Iallafall tror jag på en verklighet där vi alla ska bli behandlade som likvärdiga individer. Jag har hört folk i min familj utrycka sig typ så här "barnen är så högljudda att jag funderar på att låsa in dom i ett annat rum" sen skrattar....de där var inget roligt skämt du,.,,skämtar du så om vuxna? Nej! Så varför tar vuxna friheten att på något sätt prata om barn som om dom var lägre rankade när vi alla är människor....VAD ÄR SKILLNADEN PÅ HUR MAN BEHANDLAR EN VUXEN OCH ETT BARN?. Jag vet att dom älskar barn och absolut sina egna barn och kanske inte tänker på de, men ni borde tänka på de....för herregud vem vill bli behandlad som hjälplös tills dom fyllt 12. Vi talar inte bara om barn här utan också "HELA" världens framtid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

M I R I A M F L I P P A L E E

we only have and own one Life, so do what u wnat and regret it later, and win expirance - miriam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela