miriammarskog.blogg.se

HEJ! mitt namn är miriam, välkommen till min blogg, här kommer jag att lägga upp foton och skriva om mina åsikter och vardag. puss&kram mvh miriam

Varför är jag feminist?

Publicerad 2015-06-24 15:02:33 i Allmänt,

"Varför är du feminist?" Den här frågan har jag fått ett par gånger och varje gång undrar jag varför man ställer en sån här fråga när de är självklart att jag är feminist! Och de borde vara självklart att alla är de men tyvär så fungerar det inte så. Jag kan förstå att feminismen kan förknippas med hat mot men, när jag märker att nån tycker de tänker jag bara "hur kan någonting skapat av kvinnor, någonting som handlar om kvinnor fortfarande bli någonting som handlar om men?" Då har hela konceptet med feminism förstörts....sanningen är den att feminismen handlar endast om jämställdhet, hade kvinnor haft de lika bra som men i världen hade inte en sån sak som feminism existerat. Att jag är feminist handlar inte bara om att jag är kvinna och vill kämpa för mina rättigheter utan för att jag vill kämpa för en mer jämställd och rättvis verklighet. Vi feminister hatar inte men på något plan alls!......och för mig är det rent egoistiskt av men/killar att påstå det, tyvär men allt handlar inte om mer, och just de här har inte ens lite med er att göra! Utan de handlar om att varje flicka ska få sin rätt att gå i skolan varje flicka ska kunna ha på sig vad hon vill utan att vara rädd för att bli våldtagen, och att en kvinna med samma jobb som en man ska få käna lika mycket! Vi är inte skapade och satt på den här planeten för att ta hand om er lata men som inte vet hur en tvättmaskin fungerar! Ni måste ju höra själv att de låter helt skruvat? Varför ska vi laga mat och inte ni? De låter ju som att ni är handikappade och inte kan göra någonting själva. För inte så länge sen hade min storebror sagt till ett par snubbar "jag är feminist" och dom svarade "kan men vara feminist?" De var det dummaste jag hört! Vem som helst kan kämpa för kvinnors rättigheter! De handlar inte om kön att värden ska vara rättställd! För i slutändan har vi ett hjärta och en hjärna och blod i våra kroppar. VAR ÄR SKILLNADEN? De enda som skiljer oss åt är de faktum att kvinnor har en vagina och men en penis!? Nu är det år 2015 och de är nog dags att inse det nu. För börjar vi inte kämpa för allas rättigheter vad har vi då för värld kvar att leva i?. Jag är stolt feminist! Och de är klart som fan att jag är de! Lika självklart som att jag står upp mot rasism. Aaa....så fråga mig aldrig mer! För ni har en hjärna lika som jag har, så ni kan väll tänka själva?. Tack! :* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

M I R I A M F L I P P A L E E

we only have and own one Life, so do what u wnat and regret it later, and win expirance - miriam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela